Малтене да нема дана у којем на насловним странама портала није вијест из црне хронике. Најчешће са путева Српске. Гужве на путевима, мало непажње, неприлагођена брзина. Све то, у комбинацији са још милион фактора, неријетко кошта живота. И тада је касно за све, осим за наук другим возачима. А лекција је и више него јасна - поштовање правила и опрез. Доста опреза.
"Апеловали смо на грађане да се придржавају саобраћајних правила и прописа, а посебно да брзину прилагоде условима на путу и да не конзумирају алкохол за вријеме вожње. Упркос томе, у протекла три дана догодило се 119 саобраћајних незгода, у којима је смртно страдало пет лица", рекао је Данко Тунић, главни инспектор за безбједност саобраћаја МУП-а Републике Српске.
Статистика каже да је број саобраћајних незгода у порасту. Само током протекле године забиљежено их је 10.000. Прошле године су на путевима Српске живот изгубиле чак 94 особе. Проблем се мора рјешавати системски, сматрају стручњаци.
"Првенствено морамо да порадимо на обуци наших најмлађих возача, управо зато што су та лица, од 18 до 30 година најугроженија лица и највише страдавају. Причам, првенствено, о едукацији, превенцији, бољем систему обуке возача, а затим и репресивним мјерама. Најављено је нових 110 стационарних радара на територији Републике Српске", рекао је Никола Ћопић, инжењер за безбједност саобраћаја.
Возачи, барем пред камерама, немају ништа против репресивних мјера. Безбједност је, кажу, на првом мјесту.
И ако вам се чини да сте ову причу само од почетка године чули неколико пута, у праву сте. Из дана у дан, на жалост, слушамо и приче о онима којих више нема. Понекад и цијелих породица. И зато, Ако оне из претходних нисте, савјете из ове приче послушајте.